BLANTERORBITv101

විශ්වය බයිබලය සනාථ කරයි!

විශ්වය බයිබලය සනාථ කරයි!


▪️මෙම පරිච්ඡේදයේ දී, තාරකා විද්‍යාව සහ තාරකා භෞතික විද්‍යාව යන මාතෘකා ස්පර්ශ කරන ශුද්ධ ලියවිල්ලේ සමහර කොටස් අපි ගවේෂණය කරන්නෙමු. තාරකා විද්‍යාව පිළිබඳ බයිබලයේ බොහෝ ප්‍රකාශ එකල පොදුවේ පිළිගත් ඉගැන්වීම්වලට පටහැනි වීම සිත්ගන්නා කරුණකි. නිසැකවම, මෙම පද බොහෝමයක් ප්‍රතිවිරුද්ධ බවක් පෙනෙන්නට තිබුණි, ඒවා මුලින්ම ලියන විට විශ්වාස කිරීමට අපහසු විය හැකිය. කෙසේ වෙතත්, නවීන විද්‍යාව මගින් බයිබලය උගන්වා ඇති දේ සනාථ කර ඇත. සෑම දෙයක්ම මෙන්, බයිබලය විශ්වය ගැන උගන්වන විට එය නිවැරදි ය.

---------------------------------------------------------------------

🔹පෘථිවියේ වටකුරු බව.

පෘථිවිය වටකුරු බව බයිබලයේ සඳහන් වේ. “පොළොවේ කවය” ගැන සඳහන් යෙසායා 40:22 සලකා බලන්න. මෙම විස්තරය නිසැකවම සුදුසුය - විශේෂයෙන් පෘථිවිය අභ්‍යවකාශයෙන් බැලූ විට; වටකුරු බැවින් පෘථිවිය සෑම විටම රවුමක් ලෙස පෙනේ.

අපේ පෘථිවියේ ගෝලාකාර ස්වභාවය පෙන්නුම් කරන තවත් පදයක් වන්නේ ජෝබ් 26:10. මෙම පදය උගන්වන්නේ දෙවියන් වහන්සේ ආලෝකයේ සහ අන්ධකාරයේ මායිමේ ජල මතුපිට රවුමක් කොටා ඇති බවයි. ආලෝකය සහ අන්ධකාරය (දිවා රෑ) අතර මෙම සීමාව “ටර්මිනේටර්” ලෙස හැඳින්වේ. ටර්මිනේටරයේ සිටගෙන සිටින කෙනෙකුට හිරු උදාව හෝ හිරු බැස යෑම අත්විඳිය හැකිය. ඔවුන් දිවා කාලයේ සිට රාත්‍රියට හෝ රාත්‍රියේ සිට දිවා කාලයට යති. ටර්මිනේටරය සැමවිටම රවුමකි, මන්ද පෘථිවිය වටකුරු ය.

කුඩා දුරේක්ෂයක් හරහා චන්ද්‍රයා නිරීක්ෂණය කිරීමේ මහත් සතුටක් නම්, විශේෂයෙන් එහි පළමු හෝ තුන්වන කාර්තුවේ දී ටර්මිනේටරය සඳෙහි මැදට කෙලින්ම බැස යන විට එහි පර්යන්තය දෙස බැලීමයි. මෙම මායිමේ ආවාට වඩාත් පහසුවෙන් දැකිය හැකි වන්නේ සූර්යයා අඩු කෝණයකින් යුක්ත වන අතර එහි ඉතා දිගු සෙවනැලි ඇති බැවිනි. මෙම අවස්ථා වලදී දුරේක්ෂයකින් බැලූ විට සඳ විශේෂයෙන් ත්‍රිමාන ලෙස පෙනේ; සඳ යනු ගෝලයක් මිස පැතලි තැටියක් නොවන බව පැහැදිලිය (පහත ඡායාරූපය බලන්න).

පෘථිවිය සඳහා, පර්යන්තය සිදුවන්නේ ආවාට සහිත පාෂාණමය පෘෂ්ඨයක් මත නොව, මූලික වශයෙන් ජලය මත ය (පෘථිවි පෘෂ්ඨය සියයට 70 ක් ජලය බැවින්). ජෝබ් 26: 10 හි යෝජනා කරන්නේ “දෙවියන්ගේ ඇස” පොළොව දෙස බැලීමයි. පෘථිවිය සමතලා නම් සැබෑ පර්යන්තයක් නොමැති බැවින් මෙම බයිබලානුකුල ඡේදය විකාරයකි; එබැවින් පෘථිවිය පැතලි නොවන බව මින් පැහැදිලි වේ. පැතලි මතුපිටක දිවා කාලයේ සිට රාත්‍රිය වෙන් කරන “පියවරෙන් පියවර” රේඛාවක් නොමැත. එක්කෝ එය උපකල්පිත “පැතලි පොළොවක” සෑම තැනකම දිවා හෝ රාත්‍රිය වේ. කෙසේ වෙතත්, පෘථිවියට ආලෝකය සහ අන්ධකාරය අතර මායිමක් ඇත, එය පෘථිවිය වටකුරු බැවින් සෑම විටම රවුමකි.

කුතුහලය දනවන කරුණ නම්, බොහෝ තාරකා විද්‍යා පෙළපොත් මගින් පයිතගරස් (ක්‍රි.ව. 570-500 බු.ව.) පෘථිවිය වටකුරු යැයි ප්‍රකාශ කළ පළමු පුද්ගලයා ලෙස සැලකේ. කෙසේ වෙතත්, බයිබලානුකුල ඡේද මීට වඩා පැරණි ය. යෙසායා සාමාන්‍යයෙන් පිළිගෙන ඇත්තේ 700 දශකයේ බී. සහ යෝබ් 2000 දී පමණ ලියා ඇති බවට විශ්වාස කෙරේ. පයිතගරස්ගේ කාලයට පෙර ලෞකික තාරකා විද්‍යාඥයින් සිතුවේ බයිබලය වටකුරු පොළොවක් ඉගැන්වීම වැරදියි කියායි. නමුත් බයිබලය හරියටම නිවැරදිය. නිවැරදි කළ යුතුව තිබුණේ එවකට පැවති ලෞකික විද්‍යාවයි.

.................................................................................... 

🔹පෘථිවිය අභ්‍යවකාශයේ පාවීම.

සලකා බැලිය යුතු ඉතා සිත්ගන්නාසුලු පදයක් ජෝබ් 26: 7 හි සඳහන් වන්නේ දෙවියන් වහන්සේ “පොළොව කිසි දෙයක් මත එල්ලා තබන්නේ නැත” යන්නයි. මෙය දෙවියන් වහන්සේ නත්තල් ගස් ආභරණයක් මෙන් පොළොව එල්ලා තබන නමුත් එය හිස් අවකාශයේ එල්ලා තැබිය හැකිය. මෙම පදය ප්‍රකාශ කරන්නේ (කාව්‍යමය ආකාරයකින්) පෘථිවිය වෙනත් කිසිම වස්තුවකට සහාය නොදක්වන බවය. එය පුරාණ ලේඛකයින්ට සිතාගත නොහැකි තරම් අස්වාභාවික දෙයකි. ඇත්ත වශයෙන්ම, පෘථිවිය අභ්‍යවකාශයේ පාවෙයි. පෘථිවියේ අභ්‍යවකාශයේ සිට ගන්නා ලද පින්තූර අප සතුව ඇත. බයිබලය උගන්වන ආකාරයටම පොළොව වචනානුසාරයෙන් කිසිවක් මත එල්ලී නැත.

....................................................................................

🔹විශ්වයේ ව්‍යාප්තිය.

විශ්වය “දිගු” කර හෝ පුළුල් කර ඇති බව බයිබලය ස්ථාන කිහිපයකින් පෙන්නුම් කරයි. නිදසුනක් වශයෙන්, යෙසායා 40:22 උගන්වන්නේ දෙවියන් වහන්සේ “තිරය මෙන් අහස දිගු කොට වාසය කිරීමට කූඩාරමක් මෙන් විහිදුවන” බවයි. මෙයින් ඇඟවෙන්නේ විශ්වය නිර්මාණය වූ දා සිට ඇත්ත වශයෙන්ම ප්‍රමාණයෙන් වැඩි වී ඇති බවයි. දෙවියන් වහන්සේ එය දිගු කර ඇත. ඔහු එය පුළුල් කර ඇත (සමහර විට එය තවමත් පුළුල් කරමින් සිටී). මෙම පදය මුලින්ම ලියන විට එය අමුතු දෙයක් ලෙස පෙනෙන්නට ඇත. විශ්වය නිසැකවම එය පුළුල් වන බවක් නොපෙනේ. සියල්ලට පසු, ඔබ අද රාත්‍රියේ රාත්‍රී අහස දෙස බැලුවහොත්, එය පෙර රාත්‍රියේ සිදු වූ ප්‍රමාණයට සමාන වන අතර ඊට පෙර රාත්‍රිය ද පෙනෙනු ඇත. පුරාණ තරු සිතියම් අද රාත්‍රී අහසට බොහෝ දුරට සමාන ය.

විශ්වය සැබවින්ම පුළුල් විය හැකිද? එකල විශ්වාස කිරීමට අපහසු විය යුතුය.

ඇත්ත වශයෙන්ම, ලෞකික විද්‍යාඥයින් වරක් විශ්වාස කළේ විශ්වය සදාකාලික හා වෙනස් නොවන බවයි. පුළුල් වන විශ්වයක් පිළිබඳ අදහස අතීතයේ බොහෝ විද්‍යාඥයන්ට විකාරයක් ලෙස සලකනු ඇත. විශ්වයේ ව්‍යාප්තිය පිළිබඳව බයිබලය උගන්වන දේ ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට කිතුනුවන් පොළඹවා තිබිය යුතුය. සමහරවිට සමහර කිතුනුවන් යෙසායා 40:22 “නැවත අර්ථකථනය” කිරීමට උත්සාහ කර ඇති අතර එය අස්වාභාවික ආකාරයකින් කියවා ඔවුන්ට ව්‍යාප්ත වන විශ්වයක් විශ්වාස කිරීමට අවශ්‍ය නොවනු ඇත. ලෝකය එක් දෙයක් විශ්වාස කරන විට සහ බයිබලය තවත් දෙයක් උගන්වන විට, දෙවියන් වහන්සේ විස්තර වැරදියි කියා සිතීමට නිතරම පෙළඹේ, නමුත් දෙවියන් වහන්සේ කිසි විටෙකත් වැරදි නැත.

අද බොහෝ තාරකා විද්‍යාඥයින් විශ්වාස කරන්නේ විශ්වය ප්‍රසාරණය වන බවයි. මෙම ප්‍රසාරණය අයින්ස්ටයින් විසින් සොයාගත් භෞතික විද්‍යාවේ සාමාන්‍ය සාපේක්ෂතාවයකි. එපමණක් නොව, විශ්වය සැබවින්ම ප්‍රසාරණය වන බවට නිරීක්ෂණ සාක්ෂි තිබේ. 1920 ගණන්වලදී තාරකා විද්‍යාඥයින් සොයාගත්තේ මන්දාකිණිවල සියලුම පොකුරු පාහේ අනෙකුත් සියලුම පොකුරු වලින් ඉවත්වන බවයි (පතුලේ ඇති ගැඹුරු කොටුව නිර්මාණය කිරීම බලන්න); මෙයින් ඇඟවෙන්නේ මුළු විශ්වයම ප්‍රසාරණය වන බවයි.

බැලූනයක ලකුණු සමඟ මෙම බලපෑම නිදර්ශනය කළ හැකිය. බැලූනය උද්ධමනය වී ඇති බැවින්, සියලු ලක්ෂ්‍ය එකිනෙකට වඩා ඉවතට ගමන් කරයි. මුළු විශ්වයම විහිදුවන්නේ නම්, මන්දාකිණි සියල්ලම ඉවතට ගමන් කරනු ඇත. එය හරියටම ඔවුන් කරන බව පෙනේ. ලෞකික විද්‍යාව එම අදහස පිළිගැනීමට වසර දහස් ගණනකට පෙර පුළුල් වන විශ්වයක් පිළිබඳ අදහස බයිබලය සටහන් කර තිබීම සිත්ගන්නා කරුණකි.

....................................................................................

🔹ස්කන්ධ ශක්තිය සංරක්ෂණය.

භෞතික විද්‍යාවේ ඉතා වැදගත් සංකල්පයක් වන්නේ ශක්තිය සංරක්ෂණය කිරීමයි. මෙම මූලධර්මය පවසන්නේ ශක්තිය නිර්මාණය කිරීමට හෝ විනාශ කිරීමට නොහැකි බවයි. විවිධ වර්ගයේ ශක්තියක් තිබේ; තාපය, ආලෝකය, ශබ්දය සහ විදුලිය යන සියල්ලම ශක්ති ආකාර වේ. අපට එක් වර්ගයක ශක්තියක් තවත් ස්ථානයකට වෙනස් කළ හැකි අතර අපට ශක්තිය එක් තැනක සිට තවත් ස්ථානයකට ගෙන යා හැකිය, නමුත් විශ්වයේ ඇති මුළු ශක්ති ප්‍රමාණය නියත වන අතර එය වෙනස් කළ නොහැක.

ස්කන්ධය සංරක්ෂණය කිරීමේ මූලධර්මයක් ද ඇත. ස්කන්ධය යනු වස්තුවක චලනයේ වෙනසකට එරෙහි වීමේ ගුණාංගයකි. විශාල ස්කන්ධයක් ඇති දේවල් ඉතා බරයි; සුළු ස්කන්ධයක් ඇති දේවල් සැහැල්ලු ය. අපට ස්කන්ධය තැනින් තැනට ගෙන යා හැකි අතර එක් ස්කන්ධයක් තවත් වර්ගයක් බවට පරිවර්තනය කළ හැකිය (උදාහරණයක් ලෙස රසායනික ප්‍රතික්‍රියාවක් මගින්), නමුත් ශක්තිය මෙන් ස්කන්ධය නිර්මාණය කිරීමට හෝ විනාශ කිරීමට නොහැකිය. එබැවින් ස්කන්ධය හා ශක්තිය යන දෙකම සංරක්ෂණය කෙරේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, සියලු ශක්තියට සමාන ස්කන්ධයක් ඇති බව පෙන්වීමට අයින්ස්ටයින්ට හැකි විය, සහ අනෙක් අතට. වෙනත් ආකාරයකින් කිවහොත්, ස්කන්ධය හා ශක්තිය සැබවින්ම එකම ආකාරයකින් විවිධ ආකාරවලින් ප්‍රකාශ වේ. අයින්ස්ටයින්ගේ සුප්‍රසිද්ධ සමීකරණයේ අර්ථය මෙයයි = mc2. ස්කන්ධ ශක්තිය සංරක්ෂණය කිරීම සඳහා අපට මෙම මූලධර්ම ඒකාබද්ධ කළ හැකිය. වාචිකව ගත් කල, විශ්වයේ ඇති “දේවල්” ප්‍රමාණය නියත ය.

ස්කන්ධ ශක්තිය සංරක්ෂණය කිරීම යනු ශුද්ධ ලියවිල්ලේ පදනම මත අප අපේක්ෂා කරන දෙයයි. පළමුවෙන්ම, බයිබලය ඇඟවුම් කරන්නේ කිසිම අලුත් දෙයක් බිහි විය නොහැකි බවයි. මෙය ජොහන් 1: 3 සහ උත්පත්ති 2: 2 හි දක්වා ඇත. ජොහන් 1: 3 සඳහන් කරන්නේ දෙවියන් වහන්සේ විසින් සියල්ල සාදන ලද බවත්, ඔහු හැර වෙන කිසිවක් ඇති නොවූ බවත්ය. තවද, උත්පත්ති 2 : 2 ට අනුව දෙවියන් වහන්සේ මැවීමේ කාර්යය මැවීමේ සතියේ හත්වන දින වන විට අවසන් කළේය. කිසිම දෙයකින් අළුත් දේවල් බිහි කළ හැක්කේ දෙවියන් වහන්සේට පමණක් වන නිසාත්, දෙවියන් වහන්සේ සිය මැවීමේ කාර්යය හත්වන දිනය වන විට අවසන් කළ නිසාත්, අද දින කිසිදු නව ද්‍රව්‍යයක් බිහි නොවනු ඇත.

දෙවනුව, කිසිම දෙයක් පවතින්නේ නැති බව බයිබලය යෝජනා කරයි. මෙයට හේතුව දෙවියන් වහන්සේ සිය තිරසාර බලයෙන් සියල්ල ආරක්ෂා කරයි (හෙබ්‍රෙව් 1: 3) සහ උන් වහන්සේ විසින් සියල්ල සමන්විත වේ. (කොලොස්සි 1:17). දෙවියන් වහන්සේ ඒවා පවත්වා ගෙන යන නිසා පදාර්ථයක් හෝ ශක්තියක් නොපවතින අතර අළුත් කිසිවක් නොපවතින බැවින් විශ්වයේ ඇති ද්‍රව්‍ය ප්‍රමාණය නියත යැයි අපට නිගමනය කළ හැකිය. ඇත්ත වශයෙන්ම, බයිබලය ප්‍රාතිහාර්යයන්ට ඉඩ සලසයි - දෙවියන් වහන්සේගේ අද්භූත මැදිහත්වීම්, නමුත් ප්‍රාතිහාර්යයන් (අර්ථ දැක්වීම අනුව) භෞතික විද්‍යාවේ නියමයන්ට අනුකූල නොවේ; ඒවා ස්වභාවයෙන්ම ව්‍යතිරේකයන් ය. විශ්වයම ස්කන්ධ ශක්තිය සංරක්ෂණය කිරීමේ නීතියට අවනත වේ.

....................................................................................

🔹තරු ගණන.

අතිශය විශාල ප්‍රමාණයක් නිරූපණය කිරීම සඳහා බයිබලය බොහෝ විට “ස්වර්ගයේ තාරකා” භාවිතා කරයි. උත්පත්ති 22:17 උගන්වන්නේ දෙවියන් වහන්සේ ආබ්‍රහම්ගෙන් පැවතෙන්නන් “අහසේ තාරකා මෙන්ද මුහුදු වෙරළේ වැලි මෙන්ද” වැඩි කරන බවයි. උත්පත්ති 32: 12 හි පැහැදිලි වන්නේ මෙය මිනිසුන්ට ගණන් කළ නොහැකි සංඛ්‍යාවක් නියෝජනය කරන බවයි: “මුහුදේ වැලි, විශාල සංඛ්‍යාවක් සඳහා ගණන් කළ නොහැක.” මේවා විශිෂ්ට ප්‍රතිසම වේ. පැහැදිලිවම මුහුදේ වැලි සහ විශ්වයේ ඇති තාරකා මිනිසුන්ට හරියටම ගණන් කළ නොහැකිය, ඇත්ත වශයෙන්ම ඒවා දළ වශයෙන් තක්සේරු කළ හැකිය. සිත්ගන්නා කරුණ නම්, මෙම ප්‍රමාණ දෙක එකම විශාලත්වයේ අනුපිළිවෙලට පැමිණේ: 1022 ක් හෝ ට්‍රිලියන බිලියන දහයක්, දහයක් හෝ ඊට වැඩි සාධකයක් ලබා දීම හෝ ගැනීම 3 (තරු විශාල සංඛ්‍යාවක් නිදර්ශනයක් ලෙස භාවිතා කරන වෙනත් පද සඳහා, ද්විතීය කථාව 1 බලන්න: 10 සහ 10:22 කියවන්න.)

තාරකා එතරම් ගණනක් ඇති බව සැමවිටම විශ්වාස නොකළේය. තාරකා විද්‍යාඥ ක්ලෝඩියස් ටොලමි (ක්‍රි.ව. 150) ඔහුගේ කෘතියේ තරු 1,022 ක් ලැයිස්තුගත කර ඇත. ඇල්මගෙස්ට් 4 බොහෝ තාරකා විද්‍යාඥයින් විශ්වාස කළේ මේවා පවතින එකම තාරකාවන් බවයි, ටොලමි කිසි විටෙකත් ඔහුගේ නාමාවලිය පරිපූර්ණ නොවන බව කියා සිටියේ නැත. මෙම අංකයට වඩා. ආධාර රහිත ඇසකින් පැහැදිලිව දැකිය හැකි මුළු තරු සංඛ්‍යාව (පරමාදර්ශී, අඳුරු අහස තත්වයන් යටතේ අර්ධගෝල දෙකෙන්ම) 10,000 ක් පමණ වේ. නිශ්චිත අංකය රඳා පවතින්නේ කෙනෙකුගේ දැක්ම කෙතරම් හොඳද යන්න මතය.

අද, නූතන විද්‍යාවේ ආධාරයෙන්, තාරකා කෙතරම් ගණන් කළ හැකිද යන්න පිළිබඳව ඊටත් වඩා විශාල ඇගයීමක් අපට තිබේ. ප්‍රබල දුරේක්ෂ මඟින් දෘශ්‍ය ආධාරයෙන් තොරව තරු බොහෝ දුර හා ක්ලාන්ත ලෙස දැකීමට අපට ඉඩ සලසයි. දුරදක්න පවා අනාවරණය කරගත නොහැකි ඇසට නොපෙනෙන තරු රාශියක් හෙළි කරයි. අපේ මන්දාකිනියේ පමණක් තරු බිලියන 100 කට වඩා ඇති බව ගණන් බලා තිබේ. තාරකා විද්‍යාඥයින් විශ්වාස කරන්නේ අපේම තරු ඇති තරමට වඩා දෘශ්‍ය විශ්වයේ මන්දාකිණි වැඩි ප්‍රමාණයක් ඇති බවයි. මෙම සෑම මන්දාකිණියක්ම තරු මිලියන සිය ගණනක් සිට ට්‍රිලියන ගණනක් ඇත. නූතන විද්‍යාව නිසැකවම උත්පත්ති 22:17 සනාථ කරයි.

....................................................................................

🔹අහසේ සහ පෘථිවියේ ආඥා පනත්.

විශ්වය භෞතික නීතිවලට අවනත වන බව බයිබලය උගන්වයි - “අහසේ හා පොළොවේ නියමයන්” (ජෙරෙමියා 33:25). විශ්වය අන්තරාදායක හෝ අත්තනෝමතික නොවේ; සොබාදහම ස්වාමින් වහන්සේ විසින් පිහිටුවා ඇති තාර්කික, ගණිතමය සම්බන්ධතාවයන්ට අනුකූල වේ.

භෞතික විද්‍යාවේ හා රසායන විද්‍යාවේ නියමයන් අහසේ සහ පොළොවේ මෙම ආඥා පනත්වලට උදාහරණ වේ. සූර්යයා වටා කක්ෂගත වන විට ග්‍රහලෝකවල ඔරලෝසු වැඩ නිරවද්‍යතාවයට හේතුව දෙවියන්ගේ ආඥා වලට ඔවුන් දැඩි ලෙස කීකරු වීමයි. තාරකා සහ ග්‍රහලෝක කිසි විටෙකත් ප්‍රමාද නොවේ. නියමිත වේලාවට නියමිත ස්ථානයේ පෙනී සිටීමට ඔවුහු අසමත් නොවෙති (යෙසායා 40:26).

සොබාදහමේ නීති ස්ථාවර හා තර්කානුකූල ය, මන්ද මැවුම්කරු ස්ථාවර හා තර්කානුකූල ය. ඊයේ වැඩ කළ භෞතික විද්‍යාව අදත් ක්‍රියාත්මක වන බව අපට විශ්වාස කළ හැකිය. මෙම මූලධර්මය විද්‍යාත්මක ක්‍රියාවලියට පදනම් වේ. විද්‍යාවට හැකි එකම හේතුව විශ්වය සරල ගණිතමය සූත්‍රවලට නිරන්තරයෙන් අවනත වීමයි. තවද, දෙවියන් වහන්සේ අපගේ මනස නිර්මාණය කළේ අප අවට ඇති දත්ත අර්ථ නිරූපණය කිරීමට සහ තාර්කික නිගමනවලට එළඹීමට ආකර්ෂණීය (සීමිත වුවත්) හැකියාවෙනි. එබැවින් නිරීක්ෂණ, අත්හදා බැලීම් සහ තාර්කික තර්කනයන් මගින් විශ්වයේ ආඥාපනත් (අවම වශයෙන් යම් දුරකට) අපට සොයාගත හැකිය. මෙම භෞතික නීතිවල ස්වභාවය අවබෝධ කරගත් පසු, අනාගතය පිළිබඳ නිවැරදි අනාවැකි පළ කිරීමට අපට ඒවා භාවිතා කළ හැකිය - ග්‍රහලෝකවල පිහිටීම කල්තියා ගණනය කිරීම වැනි.

පෘථිවිය සහ අනෙකුත් භෞතික විශ්වය (“අහස සහ පොළොව”) ස්වභාව ධර්මයේ නීතිවලට කීකරු වේ. බොහෝ පුරාණ සංස්කෘතීන් විශ්වාස කළේ පෘථිවියෙන් ඔබ්බට විශ්වය දෙවිවරුන්ගේ රාජධානිය බවයි. ඇත්ත වශයෙන්ම, ග්‍රහලෝක බොහෝ විට දෙවිවරුන් ලෙස වන්දනාමාන කරන ලදී. යථාර්ථය නම්, ග්‍රහලෝක යනු හුදෙක් නිර්මාණය කරන ලද වස්තූන් වන අතර එය අපට පෘථිවියේ අධ්‍යයනය කළ හැකි සොබාදහමේ නියමයන්ට අවනත වේ. ඇදහිය නොහැකි තරම් තීක්ෂණ බුද්ධියකින් යුත් බයිබලීය මැවුම්වාදියෙකු වන අයිසැක් නිව්ටන් තේරුම් ගත්තේ සඳ පෘථිවිය වටා කක්ෂගත වන්නේ පෘථිවියේ ගුරුත්වාකර්ෂණයෙන් චන්ද්‍රයා ඇද ගන්නා බැවිනි. වෙනත් ඕනෑම වස්තුවක් මෙන් චන්ද්‍රයා “වැටේ”; පෘථිවියේ ගුරුත්වාකර්ෂණය චන්ද්‍රයා අභ්‍යවකාශය හරහා ගමන් කරයි (පහත ගැඹුරු කොටුව බලන්න). චන්ද්‍රයාට ස්පර්ශක (පෘථිවියේ සිට තමාටම රේඛාවට ලම්බකව) ප්‍රවේගයක් ඇති හෙයින්, එය කෙළින්ම පහළට නොව පෘථිවිය වටා “වැටේ”. එකම හේතුව නිසා ග්‍රහලෝක සූර්යයා වටා කක්ෂගත වන බව නිව්ටන් තේරුම් ගත්තේය; සූර්යයාගේ ගුරුත්වාකර්ෂණය ඔවුන්ගේ කක්ෂයේ තබා ගනී.

ග්‍රහලෝක හා තාරකා දෙවිවරුන් නොවේ; ඒවා හුදෙක් මැවිල්ලකි (උත්පත්ති 1: 14-19) ස්වභාවයෙන්ම ස්වාමින්ගේ ආඥාවලට කීකරු වේ.

....................................................................................

🔹ට‍රයිෆිඩ් නිහාරිකා M20.

අද දින, බයිබලයේ විශ්වසනීයත්වයට වැඩි වැඩියෙන් පහර දෙනු ලැබේ. අපගේ නවීන තාක්‍ෂණය හා විද්‍යාව පිළිබඳ බයිබලය විශ්වාස කළ හැකිද? අප දැක ඇති පරිදි විද්‍යාව බයිබලයේ සතුරෙකු නොවේ. ඊට පටහැනිව, තාරකා විද්‍යාව පිළිබඳ බයිබලයේ සඳහන් දේවලින් බොහොමයක් සනාථ කිරීමට නූතන විද්‍යාවට හැකි වී තිබේ. අතීතය විශ්වාස කිරීමට අපහසු (පුළුල් වන විශ්වයක් වැනි) බොහෝ බයිබලානුකුල ඉගැන්වීම් දැන් විද්‍යා පෙළපොත් වල පිළිගෙන ඇත. මෙය ඉගෙන ගැනීමට වැදගත් පාඩමකි. ලෞකික විද්‍යාවේ අදහස් වරින් වර වෙනස් විය හැකි නමුත්, වෙනසක් නොමැතිව බයිබලය නිරතුරුවම සත්‍ය බව ඔප්පු කර ඇත.

ලෞකික තාරකා විද්‍යාව බොහෝමයක් බයිබලය සමග සමපාත වී ඇතත්, තවමත් වෙනස්කම් ගණනාවක් තිබේ. විද්‍යාඥයන් අතර වර්තමාන සම්මුතිය ශුද්ධ ලියවිල්ලේ ඉගැන්වීම් සමඟ ගැටෙන විට අප කුමක් කළ යුතුද? අපි ඉතිහාසයේ පාඩම ඉගෙන ගෙන තිබේද? නවතම ලෞකික විද්‍යාත්මක ප්‍රකාශයන්ට අනුව ශුද්ධ ලියවිල්ලේ සෘජු ඉගැන්වීම් අප ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට (හෝ අපගේ “අර්ථ නිරූපණය” වෙනස් කිරීමට) යන්නේද? එසේත් නැතිනම් අතීතයේදී මෙන් බයිබලය නැවත වරක් පවතිනු ඇතැයි අප විශ්වාස කළ යුතුද?

අපගේ නූතන යුගය ඉතිහාසයේ තවත් කරුණක් පමණක් බව මතක තබා ගැනීමට එය උපකාරී වේ. අනාගත පරම්පරාවන් (ස්වාමින් වහන්සේ නැවත පැමිණීම ප්‍රමාද කළහොත්) අප අතීතයේ සංස්කෘතීන් දෙස ආපසු හැරී බලන විට අපගේ කාලය දෙස ආපසු හැරී බලනු ඇත. පුරාණ සංස්කෘතීන්ගේ විද්‍යාත්මක වැරදි ගැන අප සිනාසෙන ආකාරයටම අනාගත පංති කාමරයක සිටින සිසුන් අපේ කාලයේ ඇති “විද්‍යාත්මක” විශ්වාසයන් සහ වරදවා වටහාගැනීම් දෙස විනෝදයෙන් ආපසු හැරී බලයිද? විසිවන හා 21 වන සියවස්වල රජකම් කළ මහා පිපිරුම සහ අණු-මිනිසාගේ පරිණාමය පිළිබඳ විශ්වීය විශ්වාසයක් වන “මහා මෝඩකම” ගැන ඔවුන් ඉගෙන ගනීවිද? අපේ කාලයේ මෙතරම් ප්‍රචලිතව ඇති සම්මුතිය ගැන අනාගත කිතුනුවන් කල්පනා කරනු ඇත: අතීතයේ කිතුනුවන් වසර බිලියන ගණනක මහා බංග්ලාදේශයේ ලෞකික අදහස් සමඟ සම්මුතියක් ඇති කළේ ඇයි?

මීළඟ පරිච්ඡේදවලදී, බයිබලයේ සෘජු ඉගැන්වීම් සහ තාරකා විද්‍යාඥයින්ගෙන් බහුතරයකගේ වර්තමාන මතයන් අතර එකඟ නොවීමේ කරුණු අපි ගවේෂණය කරන්නෙමු. බයිබලය සැබවින්ම දෙවියන් වහන්සේගේ වචනය නම්, එය පවසන පරිදි, එය අසාර්ථක විය නොහැක. අනිවාර්යයෙන්ම, ලෞකික මතය බිඳ වැටෙනු ඇති අතර, මේ සෑම එකඟ නොවීමකදීම බයිබලය නැවත සනාථ කරනු ඇත.

ගැඹුර නිර්මාණය කිරීම:

හබල් නීතිය: එහි තේරුම කුමක්ද?

විශ්වයේ ඇති සියලුම මන්දාකිණි පාහේ “රතු වෙනස් කර ඇත.” එයින් අදහස් කරන්නේ ඔවුන් විමෝචනය කරන ආලෝකයේ තරංග ආයාමය වැඩි වී ඇති බවයි. ආලෝකය විමෝචනය වූ දා සිට එය දිගු කර ඇත - එය වර්ණාවලියේ රතු කෙළවරට මාරු කරනු ලැබේ (රතු ආලෝකයට නිල් පාටට වඩා දිගු තරංග ආයාමයක් ඇති බැවින්).

....................................................................................

🔹ඩොප්ලර් ආචරණය.

ආලෝකය නැවත වෙනස් කළ හැකි ක්‍රම කිහිපයක් තිබේ. චලිතය එක් ක්‍රමයකි; මෙය “ඩොප්ලර් ආචරණය” ලෙස හැඳින්වේ. මෝටර් රථයක් පසුකර යන විට, එහි ශබ්දය වෙනස් වන්නේ මෝටර් රථය ළඟා වන්නේද නැතහොත් ඉවතට ගමන් කරන්නේද යන්න මත පදනම්ව ශබ්ද තරංග සම්පීඩිත හෝ දිගු කර ඇති බැවිනි.

එලෙසම, ප්‍රභවය චලනය වන විට ආලෝකයේ තරංග ආයාමය වෙනස් වේ. ශබ්දය සමඟ ඇසීම තරම් බලපෑම ආලෝකය සමඟ දැකීම පහසු නැත. ආලෝකයේ වේගය ශබ්දයේ වේගයට වඩා විශාල බැවින් ඩොප්ලර් ආචරණය දැකීමට වස්තූන් ඉතා වේගයෙන් ගමන් කළ යුතුය.

ගුරුත්වාකර්ෂණය ආලෝකයේ තරංග ආයාමයට ද බලපායි. ශක්තිමත් ගුරුත්වාකර්ෂණ ක්ෂේත්‍ර අයින්ස්ටයින්ගේ සාපේක්ෂතාවාදයට අනුකූලව කාලය ගත කිරීම මන්දගාමී කරයි. මෙයින් අදහස් කරන්නේ දැවැන්ත වස්තුවක් අසල විමෝචනය වන ආලෝකය නැවත වෙනස් කරන බවයි. විශ්වයේ ප්‍රසාරණය ආලෝකය නැවත වෙනස් කිරීමට ද හේතු වේ. විශ්වය ප්‍රසාරණය වන විට එය තුළ ගමන් කරන ඕනෑම ආලෝකයක් විශ්වය සමඟ දිගු වේ. ආලෝකය වැඩි කාලයක් ගමන් කර ඇති තරමට එය නැවත වෙනස් වනු ඇත.

තාරකා විද්‍යාඥයින්ට මන්දාකිණිවලට ඇති දුර තීරණය කළ හැකි අතර එම මන්දාකිණිවල රතු මාරුව තීරණය කිරීමට ද හැකිය. නිරීක්ෂණවලින් හෙළි වී ඇත්තේ මන්දාකිනියක රතු මාරුව අපගේ මන්දාකිනියේ සිට එහි දුරට සමානුපාතික බවයි. මන්දාකිනියක් වැඩි වන තරමට එහි ආලෝකය රතු දෙසට මාරු වේ. මෙය “හබල් නීතිය” ලෙස හැඳින්වේ. බොහෝ තාරකා විද්‍යාඥයින් විශ්වාස කරන්නේ විශ්වයේ ප්‍රසාරණය බොහෝ විට රතු මාරුවලට හේතුව බවයි, මන්ද එය ස්වාභාවිකවම මෙම ප්‍රතිඵලයට තුඩු දෙනු ඇත: වඩා දුරස්ථ මන්දාකිණි වඩාත් රතු පැහැයට හැරෙනු ඇත්තේ ඒවායේ ආලෝකය වැඩි දුරක් ගමන් කර ඇති නිසා හා විශාල ප්‍රමාණයකින් පුළුල් වී ඇති බැවිනි.

“හබල් නීතිය” යනු සාක්ෂියකි - මන්දාකිණි අසල ඇති මන්දාකිණිවලට වඩා රතු වෙනස්වීම් පෙන්නුම් කරයි. අර්ථ නිරූපණය නම් විශ්වීය ව්‍යාප්තිය මෙම රතු මාරුවලට හේතු වී ඇති බවයි.

මෑතකදී සමහර තාරකා විද්‍යාඥයින් මෙම අර්ථ නිරූපණය ප්‍රශ්න කර තිබේ. මෙම රතු මාරුවලට තවත් හේතුවක් තිබිය හැකිද? මෙය නිසැකවම හැකි ය. කෙසේ වෙතත්, විශ්වීය ව්‍යාප්තිය යනු හබල් නීතියේ නිවැරදි අර්ථ නිරූපණය යැයි සිතීමට හොඳ හේතු කිහිපයක් තිබේ. පළමුවෙන්ම, සාමාන්‍ය සාපේක්ෂතාවාදය අනුව ස්ථිතික විශ්වයක් පාහේ කළ නොහැකි ය. භෞතික විද්‍යාවේ නියමයන් පෙන්නුම් කරන්නේ විශ්වය ප්‍රසාරණය වීම හෝ කඩා වැටීම විය යුතු බැවින් දන්නා භෞතික විද්‍යාවේ පදනම මත විශ්වය ප්‍රසාරණය වීම (හෝ සමහර විට කඩා වැටීම) සිදුවනු ඇතැයි අපි අපේක්ෂා කරමු. අපට රතු මාරුවීම් පිළිබඳ කිසිදු නිරීක්ෂණයක් නොතිබුණද. දෙවනුව, රතු මාරුවීම් නිපදවීමේ වෙනත් දන්නා ක්‍රම අනිවාර්යයෙන්ම හබල් නීති සම්බන්ධතාවයක් ඇති නොකරයි. විශ්වයේ ප්‍රසාරණය ස්වභාවිකවම ප්‍රතිඵලය වනුයේ මන්දාකිණි වඩාත් රතු පැහැයට හැරවීමයි. වෙනත් අර්ථකථන කළ හැකි වුවත් විශ්වයේ ප්‍රසාරණය මේ මොහොතේ දත්ත පිළිබඳ හොඳම පැහැදිලි කිරීම බව මම යෝජනා කරමි.

ප්‍රසාරණය වන විශ්වයක් මහා පිපිරුමට සහාය නොදක්වයි. විශ්වය පැහැදිලිවම ප්‍රසාරණය වන පමණින් එය කිසිදා අසීමිත ලෙස කුඩා වූ බවක් අදහස් නොවේ. මහා පිපිරීමක් ව්‍යාප්තියට හේතු වූ බව මෙයින් ඇඟවෙන්නේ ද නැත. මහා පිපිරුම එවැනි ව්‍යාප්තියක් ගැන පුරෝකථනය නොකළ බව ද සැලකිල්ලට ගැනීම වැදගත්ය. ඊට පටහැනිව, ස්වභාවධර්මයේ රාමුව තුළ එවැනි ව්‍යාප්තියක් පැහැදිලි කිරීම සඳහා තේබිග් වළල්ල සොයා ගන්නා ලදී. කෙසේවෙතත්, ලෞකික තාරකා විද්‍යාඥයින් එම අදහස පිළිගැනීමට බොහෝ කලකට පෙර බයිබලය පුළුල් වන විශ්වයක් ගැන සඳහන් කරයි.

....................................................................................

🔹ගුරුත්වාකර්ශන නියමය.

ගුරුත්වාකර්ෂණ ආකර්ෂණය පිළිබඳ නීතිය සලකා බලන්න: F = GMm / r2.

අසල ඇති ස්කන්ධයක් (M) දුරින් (r) විසින් නිපදවන ස්කන්ධ (m) වස්තුවක් මත ගුරුත්වාකර්ෂණ බලය (F) මෙම සරල සමීකරණයට සම්බන්ධ වේ. පරාමිතිය (G) යනු විශ්වයේ ගුරුත්වාකර්ෂණ නියතයයි; එය ගුරුත්වාකර්ෂණයේ සමස්ත ශක්තිය සකසයි. G යනු ඉතා කුඩා සංඛ්‍යාවක් වන අතර අනෙක් ගුරුත්වාකර්ෂණය අනෙක් දන්නා මූලික බලවේග තුනට වඩා (විද්‍යුත් චුම්භකත්වය, දුර්වල න්‍යෂ්ටික බලය සහ ශක්තිමත් න්‍යෂ්ටික බලවේගය) දුර්වල වේ. මැවීම සත්‍ය නොවේ නම් - විශ්වයට නිර්මාණකරුවෙකු නොසිටියේ නම් ගුරුත්වාකර්ෂණය මෙතරම් සරල තාර්කික සූත්‍රයකට කීකරු විය යුත්තේ ඇයි? ඒ සඳහා ගුරුත්වාකර්ෂණය කිසියම් සූත්‍රයකට කීකරු විය යුත්තේ ඇයි? ගුරුත්වාකර්ෂණ නියමය මඟින් නීති සම්පාදකයෙකු යෝජනා කරයි; එය මැවීමට අනුරූප වේ.

ඇත්ත වශයෙන්ම, සොබාදහමේ බොහෝ නීති ගණිතමය වශයෙන් වෙනත් නීති වලින් ලබා ගත හැකිය. උදාහරණයක් ලෙස, කෙප්ලර්ගේ ග්‍රහලෝක චලිතයේ නියමයන් නිව්ටන්ගේ ගුරුත්වාකර්ෂණ හා චලිත නීති (සම්භාව්‍ය භෞතික විද්‍යාව) වෙතින් ලබා ගත හැකිය. ගුරුත්වාකර්ෂණය ක්‍රියා කරන ආකාරයට ක්‍රියා කිරීමට හේතුව ස්කන්ධය “අභ්‍යවකාශ වක්‍රය” නිසා ය. අත්‍යාවශ්‍යයෙන්ම, අවකාශය හා වේලාව ස්කන්ධයක් තිබීම විකෘති කරන ලද "රෙදි" ලෙස සලකනු ලැබේ; ස්කන්ධ වක්‍රය අභ්‍යවකාශය, පසුව අභ්‍යවකාශ කාලය ස්කන්ධයට චලනය වන ආකාරය පවසයි. සොබාදහමේ බොහෝ නීති රඳා පවතින්නේ වෙනත් නීති මත රඳා පවතින වෙනත් නීති මත ය. අවසානයේදී, දෙවියන් වහන්සේ විසින් නියම කර ඇතිවා හැර වෙනත් කිසිදු හේතුවක් නිසා පදනම් වූ මූලධර්ම සමූහයක් තිබිය යුතුය. අවසානයේදී සොබාදහමේ මූලික නීතිවලට නීති සම්පාදකයෙකු අවශ්‍ය වේ.

✍️පසිදු කල්හාර